tisdag 25 mars 2014

Djävulsstatyn

Djävulsstatyn

Boken är skriven av E.E. Richardson Det finns inga bilder men ändå lättläst. Huvudtemat är övernaturligt  . Genre är mystisk, nervpirrande  och lite läskigt men inte mycket. 

Det handlar on en kille som heter Ben. En dag följer han med sin mamma till en loppmarknad och blir lurad att köpa en konstig liten staty. Varje dag är en mardröm och varje natt är som en resa till helvetet för Ben. Han måste bli av med den snabbt Men ända sättet är att sälja den vidare. Vad ska Ben göra?

Ben är en modig pojke som är rädd för statyn men vågar göra sig av med den utan att sälja den vidare.

Meningarna är inte komplicerade utan enkla och inte svåra. Berättelsen sker i tids följd så den är enkel att hänga med i.

Jag tror att budskapet bara är spänning och underhållning.

Jag tror att den här boken är bra för alla åldrar även om den är lättläst. Jag ger boken 9 checkar av 10 √√√√√√√√√


3 kommentarer:

  1. Åh, den låter riktigt spännande Maja! Du har verkligen skrivit så att man blir sugen på att läsa boken!

    SvaraRadera
  2. Den hörs jätte bra tycker jag maja! jag ska läsa boken.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera