tisdag 9 september 2014

Kiss me like you wanna be loved -Oscar Enestad

Jossefin är en vanlig tjej på 15år. Hon o hennes kompisar brukar kolla på hockey tillsammans men den här gången kommer det en ny kille ditt Oscar. Oscar blir kär i Josse som hon kallar sig, o snabbt efter blir hon även kär i honom också.
Det tog inte lång tid innan dom blev tillsammans.

Några månader senare blir Oscars dröm uppfylld, han blir ihop satt i ett band som kallar dig "The Fooo", dom slår igenom snabbt när dom var för band till Justin Bieber.  Det går riktigt fort för dom för 1 år senare står dom på ett slut sålt Annexet. Efter ett o ett halft år åker Oscar till USA.

Jossefin får en flygbilljet i ett brev från Oscar i USA, hon vill självklart åka o det gör hon också. Men en vecka efter hon har kommit hem till Stockholm kommer även Oscar. han berätta att han har rymt för att saknat mig så mycket.

Vi satte oss vid bordet, jag var fortfarande besviken på Oscar att han hade lämnat USA bara så där. Jag skulle lämna min talrik i diskmaskinen men när jag vände mig om mot Oscar och han på knä med en ring i handen. Han frågade om jag ville gifta mig med honom och såklart sa jag ja o kasta mig runt hans hals när han hade ställt sig upp.

En vecka efter skulle jag o min kompis Victoria ut o shoppa bröllpsklänning, men när vi hade kommit ut på gatan o skulle gå till bussen hände det dom inte kunde hända jag blev på körd jag skriker till o sen blev allt svart.

Jag ligger på sjukhus o två månader och läkarna håller på med mig. En av läkarna ber om att få prata lite med Oscar. Läkaren berättar att min ena njure inte funkar. Oscar erbjuder sig snabbt till att han ska dominera en av hans njurar till mig. Läkaren säger att dom kan ta proverna på honom, man det visar sig att Jossefin har en o vanlig blod grupp o att Oscar inte kan dominera sin njure till mig.  Men Oscar är envis so till slut opererar dom in Oscar njure i minn kropp. När jag vaknar från min koma kommer jag inte i håg nått men jag får lämna sjukhuset.

Det hinner inte ens gå en vecka innan jag får ett anfall igen o vaknar inte. När jag kommer till sjukhuset o läkarna tar prover på mig så visar det sig att jag är gravid, Nu måste Oscar ta valet mellan mig o barnet. Oscar tycker att det är jätte vårt men han bestämmer sig för att behålla mig för att han o jag kan ju får barn i framtiden igen. När jag vaknade igen.. har jag allt minne kvar.

Josse ´fin och Oscar får två tvilling söner tillsammans och dom heter Liam och Melvin. Dom har även ett stort bröllop med vänner och släckt. Oscar sjöng med sitt band sen i kyrkan. Allt var perfekt.


Den här novellen är jätte bra jag ger den 5/5 stjärnor. Länken till den här novellen är här  den finns på sidan Wattpad. Hon som har skrivit den heter @fooooscarenestad.

//Hanna

1 kommentar:

  1. Bra att du gjort ett inlägg Hanna. Här har du beskrivit hela handlingen och även slutet vilket gör att det inte är så intressant för någon annan att läsa novellen. Tänk på att du bara ska berätta lite om handlingen för att få dina kompisar nyfikna på det du läst. Kan du säga något om novellens tema eller om författarens budskap? Är den svårläst? Vem har skrivit den?

    SvaraRadera