fredag 17 januari 2014

"9/11 och andra terrordåd"

9/11 och andra terrordåd
handlar om 9/11 och andra fasansfulla terrordåd. Jag har bara läst 9/11 delen eftersom det var det jag var mest intresserad i och att jag inte hann läsa hela boken ;). Den här boken är i faktatext form och det publicerades 2012.

Första delen av boken så väljer författaren Gunnar Wall med att starta händelsen klockan 8:00AM på morgonen. Bara några sidor in i boken så står det att första planet kraschar ungefär 8:23AM och det andra planet kraschar ungefär 8:59AM. Sen börjar han med att skriva om piloternas liv. Jag tycker att boken borde få ett betyg av 6/10 eftersom jag inte tycker om hans sätt att skriva berättelsen, jag kommer inte läsa av den här författaren igen.

3 kommentarer:

  1. Åh, man blir väldigt nyfiken på vad du inte tyckte om i hans sätt att skriva. Du ska ha boken kvar nästa gång du skriver en recension så blir det lättare att gå tillbaka i texten och reflektera över vad du tycker om den och varför.

    SvaraRadera
  2. Han skriver kanske inte samma sätt med sina andra böcker. Men håller med Karin, blir nyfiken med :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera