onsdag 29 januari 2014

Skuggan i väggen.

Skuggan i väggen handlar om Mickeala som kallas Micke. Hon flyttar in i ett nytt hus med sin mamma. Det beror på att hennes mamma har fått ett nytt och bra jobb, Micke har flyttat hur många gånger som helst och börjar bli trött på det. Inne i Mickes rum så ser hon en svart fläck som liknar en skugga. Micke tycker att den ser lite konstig ut och börjar prata med skuggan och skoja med den. När hon börjar i sin nya skola så får hon reda på att hon bor i ett spökhus. Att en flicka putades i älven och spökar i huset. Micke granskar skuggan i hennes rum, Ja det liknar en skugga på en tjej.

Jag tyckte boken var super! Man blir uppslukad av texten och kan inte sluta läsa. Så tycker jag i alla fall. :) Ni som gillar spänning och mer borde läsa den här boken :)

//Gamze



5 kommentarer:

  1. Det låter som en spännande bok Gamze, man blir verkligen sugen på att läsa den när man läst din recension! Drar du några paralleller till någon annan bok när du läser den? Vilket är temat?

    SvaraRadera
  2. Håller med Karin..Du har lyckats med din recension. jag vet att du tycker om att läsa... försätt så gumman ;)

    SvaraRadera
  3. Bra förklarat Gamze! Jag blev mer sugen på att läsa den nu! Har den boken i min bänk och det ska bli spännande att läsa den. Tack så mycket gamze :)

    SvaraRadera
  4. Jag har läst boken jag håller med dig den är bra men jag tycker att den är lite läskig...

    SvaraRadera