onsdag 22 januari 2014

Glasbarnen.

Glasbarnen handlar om en tjej som heter Bilie. Hon och hennes mamma har flyttat till ett annat hus. Hennes mamma tycker dom ska börja om för att Bilies pappa är död. Men Bilie håller inte riktigt med mamman. Men mystiska saker händer i det huset. Taklampan gungar fram och tillbaka, På natten så knakar någon på hennes fönster och mycket mer mystiska och läskiga saker. Och vad är det dom som bor på staden döljer för henne? Och varför har dom som bott där innan lämnat sina möbler? Tillsammans med hennes vän Aladdin så forskar hon i husets mörka historia. Och ju mer hon får reda på desto mer säker blir hon på att dom måste lämna huset snabbt, innan det är försent.

Jag tyckte att denna bok var super bra jag tyckte att den här verkligen var spännande och kunde inte sluta läsa. Ni som gillar spänning och lite skräck borde nog läsa den här. :) Om man ska ge betyg ger jag nog den här 10/10 för den var ju jätte spännande och man kunde inte sluta läsa den. (:

//Gamze.

6 kommentarer:

  1. Du berättar så att man blir väldigt nyfiken och sugen på att läsa boken Gamze! Fundera även över tema på denna bok. Hur pass god läsare tror du att man behöver vara för att läsa boken, är det mycket text, har den bilder?

    SvaraRadera
  2. Du är som jag ;) tycker om thriller och spänning samt gåtor

    SvaraRadera
  3. Oj vilken spännande bok, blir du inte rädd av att läsa den=

    SvaraRadera
  4. Jag har den men har inte börjat läsa än ser fram imot att få läsa den

    SvaraRadera
  5. OMG! den hörs fett bra jag ska läsa den! men jag jag är sådär på att läsa så hur bra måste man vara för att läsa boken?:)

    SvaraRadera